Veel gestelde vragen
Wij geven de voorkeur aan het ophalen van het aangekochte kunstwerk om een aantal redenen:
1. Je hebt het kunstwerk gezien en komt niet voor onaangename verrassingen te staan qua kleur, grootte enz.
2. Zodra een kunstwerk vervoert moet worden en eventueel retour gezonden is er altijd kans op schade
3. Als je het kunstwerk ophaalt laten wij je kennis maken met de kunstenaar
De verzendkosten zijn gratis. Maar mocht je in de gelegenheid zijn geven wij de voorkeur eraan dat je het kunstwerk komt ophalen. Dan heb je het gezien en kom je niet voor verrassingen te staan.
Nadat u besteld en betaald heeft bedraagt de levertermijn tussen 3 en 5 werkdagen.
Heb je een track & trace code?
Op die manier kun je de actuele status van je zending volgen. Is er vertraging ontstaan? Neem dan contact op met de vervoerder.
Heb je geen track & trace code ontvangen en ook geen bericht dat je bestelling is verzonden? Controleer je spam-of reclame inbox van je email. Waarschijnlijk is de mail in de spam inbox terecht gekomen.
Kun je geen email vinden? Neem dan contact met ons op via het contactformulier en vergeet niet je ordernummer te vermelden.
De door jullie aangegeven levertijd is verstreken, wat nu?
Het kan zijn dat je bestelling vertraging heeft opgelopen of dat er zich iets anders heeft voorgedaan.
In verband met grootte drukte zowel in onze webshop als bij de bezorgdiensten vragen we je een paar dagen geduld te hebben.
Mocht je bestelling er dan nog niet zijn, neem dan contact met ons op via het contactformulier en vergeet niet je ordernummer te vermelden.
De status van mijn pakket zegt afgeleverd maar ik heb niets ontvangen
Het kan zijn dat je pakket in de brievenbus ligt, bij de buren is afgeleverd of op een veilige plaats rondom je huis afgeleverd is.
Controleer dat eerst even als je wil. Is er toch iets is mis gegaan bij de aflevering? Dit zoeken we graag voor je uit. Wij starten hiervoor een onderzoek bij de vervoerder. Neem dan contact met ons op via het contactformulier en vergeet niet je ordernummer te vermelden, we komen er dan z.s.m. bij je op terug..
Heb je een track & trace code?
Op die manier kun je de actuele status van je zending volgen. Is er vertraging ontstaan? Neem dan contact op met de vervoerder.
Heb je geen track & trace code ontvangen en ook geen bericht dat je bestelling is verzonden? Controleer je spam-of reclame inbox van je email.
Waarschijnlijk is de mail in de spam inbox terecht gekomen.
Kun je geen email vinden? Neem dan contact met ons op via het contactformulier en vergeet niet je ordernummer te vermelden.
De door jullie aangegeven levertijd is verstreken, wat nu?
Het kan zijn dat je bestelling vertraging heeft opgelopen of dat er zich iets anders heeft voorgedaan. In verband met grootte drukte zowel in onze webshop als bij de bezorgdiensten vragen we je een paar dagen geduld te hebben.
Mocht je bestelling er dan nog niet zijn, neem dan contact met ons op via het contactformulier en vergeet niet je ordernummer te vermelden.
De status van mijn pakket zegt afgeleverd maar ik heb niets ontvangen
Het kan zijn dat je pakket in de brievenbus ligt, bij de buren is afgeleverd of op een veilige plaats rondom je huis afgeleverd is. Controleer dat eerst even als je wil.
Is er toch iets is mis gegaan bij de aflevering? Dit zoeken we graag voor je uit. Wij starten hiervoor een onderzoek bij de vervoerder. Neem dan contact met ons op via het contactformulier en vergeet niet je ordernummer te vermelden, we komen er dan z.s.m. bij je op terug..
Is je bestelling niet naar wens?
Wij hanteren een retourtermijn van 14 dagen. Stuur binnen deze periode je bestelling retour. Je kunt je bestelling retour sturen op voorwaarde dat het kunstwerk geen beschadigingen vertoont en in de originele verpakking zit.
Om je bestelling te retourneren voeg je een blaadje toe met daarop je volledige naam, het bestelnummer en het artikelnummer dat je retour stuurt.
Zonder deze informatie kunnen wij je retourzending niet in behandeling nemen en loopt de afhandeling vertraging op.
Retourzendingen kunnen gericht worden aan:
KULAV COMMV
tav afdeling retouren
Sint franciscusstraat 33
3920 LOMMEL
België
Kan ik via een antwoordnummer iets retourneren?
Retourneren is op eigen kosten zoals vermeld staat in onze algemene voorwaarden.
Zorg ervoor dat je je retourzending goed verpakt
Komt je pakket beschadigd of gebroken bij ons aan dan kunnen wij deze niet in behandeling nemen. We zullen contact met je opnemen hierover. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken en verzenden van je pakket. Je kunt het natuurlijk ook zelf naar ons brengen.
En dan?
Zodra we je retourzending onbeschadigd ontvangen hebben zullen wij het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terugstorten op je rekening.
Wanneer u op KULAV een bestelling wilt plaatsen, bestaan er verschillende manieren om te betaling uit te voeren. Zo kunt u direct overmaken via uw eigen bank, via een vooruitbetaling, creditcard of Paypal.
Direct overschrijven via eigen bank
Als u uw bestelling direct wilt betalen via een vertrouwde bankomgeving, kiest u voor de populaire betaalmethodes
KBC/CBC betaalknop of Ideal (voor Nederlandse klanten)
Wanneer u voor één van deze betaalmethodes kiest, wordt u omgeleid naar de vertrouwde en veilige betalingsomgeving van uw bank. Hier kunt u het bedrag van uw bestelling eenvoudig overschrijven.
Vooruitbetalen
U kunt ook betalen via een bankoverschrijving. Na het plaatsen van uw bestelling, ontvangt u een e-mail van onze betaalpartner Mollie met daarin de betaalinstructies. Zodra wij de betaling ontvangen hebben, zullen we uw bestelling in behandeling nemen.
Creditcard
Bent u in het bezit van een creditcard? Ook hiermee kunt u uw bestelling veilig en verzekerd betalen op KULAV.nl. Wij accepteren betalingen van diverse soorten creditcards, waaronder Maestro, Visa en American Express.
PayPal
Heeft u een Paypal-account? Dan kunt u ook bij KULAV terecht. Met Paypal kunt u, net als met een creditcard, verzekerd betalen.
U kunt uw bestelling ook ophalen
De betaling dient dan op dat moment te gebeuren.
Geef je schade binnen 24 uur aan ons door
Om misbruik te voorkomen ontvangen wij graag een melding van jou binnen 24 uur. Na deze 24 uur is het voor ons steeds lastiger om te bepalen of de schade is ontstaan bij verzending of door gebruik. Wij zullen hier dan ook extra kritisch op zijn.
Stuur ons vervolgens foto’s van het volgende:
- de verpakking
- de beschadigde artikelen
Je schade melding kan worden verstuurd naar info@kulav.nl o.v.v. je ordernummer. Je kunt binnen 2 werkdagen van ons een reactie verwachten.
Mocht je niet alle informatie aanleveren dan kunnen wij je melding niet in behandeling nemen.